Pozycjonowanie stron (ang. Search Engine Optimization, SEO) – działania mające na celu poprawienie widoczności strony w wynikach wyszukiwania internetowych. Celem jest uzyskanie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania dla wybranych słów kluczowych lub fraz. Warto pamiętać, żeby działania SEO były prowadzone etapami i stopniowo, a nie “na raz”, gdyż takie działanie mogłoby zostać uznane przez Google’a za nienaturalne i skutkowałoby karą.
Celem pozycjonowania jest zwiększenie ilości odwiedzin strony przez potencjalnych klientów, a co za tym idzie – wygenerowanie większych obrotów.
Dobre pozycjonowanie to efekt kilku czynników. Wśród nich można wymienić:
- unikatową i interesującą treść, która przyciąga użytkowników i jest dla nich wartościowa;
- słowa kluczowe odpowiednio dobrane do profilu działalności firmy oraz oczekiwań jej klientów;
- optymalizacja kodu strony – tak, aby była ona przyjazna dla wyszukiwarek;
- budowa pozytywnego wizerunku marki w Internecie.
Aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty, pozycjonowanie stron powinno być prowadzone przez profesjonalistów. W tym celu warto skorzystać z usług agencji SEO.
Pamiętaj, że pozycjonowanie to długotrwały proces. Zmiany widoczne są dopiero po kilku tygodniach, a efekty utrzymują się przez dłuższy czas – o ile nie zaniedbujesz dalszych działań. Pozycjonowanie to inwestycja, która się opłaca.